top of page
Zoeken

Haal meer uit je e-mail met een virtueel assistent

Foto van schrijver: To Assist Grenzeloze DienstverleningTo Assist Grenzeloze Dienstverlening

Haal meer uit je e-mail

Online zichtbaar zijn als ondernemer: heb jij dit ook als een punt op je to do lijst staan? Wij als team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening wel! Er zijn meerdere hulpmiddelen die je hiervoor kunt inzetten en een daarvan is e-mail (marketing). Een krachtig instrument om klanten te (be)trekken, leads te genereren en merkbekendheid te vergroten.


Een keer in de zoveel tijd bekijken we wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat onze naam online met regelmaat voorbij komt bij onze (potentiële) klanten en volgers. Zo versturen we vier keer per jaar een nieuwsbrief, zorgen we er voor dat de website actueel is, publiceren we maandelijks een nieuwe blog én houden we onze social mediakanalen bij, door wekelijks een update te posten. Maar er is nog een krachtig middel dat je kunt inzetten om online zichtbaar te zijn, namelijk via e-mail. En je hoeft echt geen lijst te hebben met duizenden contacten om hier handig gebruik van te maken.


Zó haal je meer uit je e-mail!


De kracht van e-mailmarketing

De kracht van e-mailmarketing is het aanspreken van jouw doelgroep. Je begint met het verzenden van één mail over een bepaald onderwerp, en afhankelijk van de acties van jouw lezers, stuur je ze een volgende e-mail. Het handige is: je kunt dit van te voren allemaal klaarzetten en instellen. Klikt iemand op een bepaalde link? Dan gaat een volgende e-mail eruit. Wordt het bericht juist niet geopend? Dan kan er een ander mailtje verzonden worden dat hier op inspeelt. Op deze manier kun je precies aansluiten bij de voorkeur van de lezer. Je bouwt als het ware een 'funnel', waar je de lezer aan de hand doorheen leidt.


In specifieke programma´s kun je de campagnes opstellen en het resultaat hiervan bekijken, zoals ActiveCampaign, Laposta of MailChimp. Meestal is het gebruik van deze programma´s gratis tot een bepaald aantal contacten. Is je lijst groter, dan moet je over naar een betaalde versie.


Tips voor het creëren van effectieve e-mailcampagnes

Je hoeft geen enorme contactenlijst te hebben om aan de slag te gaan met e-mailmarketing. In tegenstelling: het is vaak effectiever om een kleine groep actieve en oprecht geïnteresseerde contacten te hebben, dan een grote lijst mensen die de berichten niet openen en er niks mee doen. Je wilt immers jouw leads converteren: omzetten in een aankoop.


Dit kun je doen om effectieve e-mailcampagnes te maken:


  • Bouw een maillijst: De eerste stap is om een maillijst op te bouwen van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw producten en/of diensten. Dit kun je doen door je websitebezoekers te vragen om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, of door leads te verzamelen tijdens beurzen of andere evenementen.

  • Segmenteer je maillijst: Niet alle abonnees op je maillijst zijn gelijk. Door je maillijst te segmenteren, kun je jouw berichten afstemmen op de specifieke interesses en behoeften van verschillende groepen. Zo kun je bijvoorbeeld e-mails sturen met productupdates naar klanten die recent een aankoop hebben gedaan, of inspirerende tips delen met abonnees die zich hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief over bijvoorbeeld lifestyle.

  • Schrijf pakkende e-mails: De content van je mailings zijn cruciaal voor het succes van je campagne. Zorg ervoor dat je e-mails duidelijk, beknopt en boeiend zijn. Gebruik een pakkende onderwerpregel om de aandacht van je lezers te trekken, en zorg voor een sterke call-to-action die hen aanzet om actie te ondernemen.

  • Volg je resultaten: Het is belangrijk om de resultaten van je e-mailcampagnes te volgen. Hierdoor kun je zien wat wel en wat niet werkt, en je campagnes eventueel aanpassen. Gebruik hiervoor de analysetools die worden aangeboden door je e-mailmarketingsoftware.


Haal meer uit je e-mail met een virtueel assistent

E-mailmarketing heeft verschillende voordelen ten opzichte van andere marketingkanalen. Zo is het een relatief goedkope manier om een groot publiek te bereiken. Bovendien heb je meer controle over de content van je e-mails en kun je deze afstemmen op de specifieke interesses van je doelgroep. Het is ook een effectieve manier om leads te genereren, klanten te converteren en bestaande klanten te behouden.


Je kunt op een laagdrempelige manier starten met e-mailmarketing en dit stapje voor stapje uitbouwen. Zie je hier tegenop? Wij helpen je graag! Neem contact met ons op.


Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening

Lianka Vermeulen en Hannie Aalbrechtse

T: +31 164 743 130


21 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page