top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverTo Assist Grenzeloze Dienstverlening

6 redenen waarom je een online nieuwsbrief wilt verzenden

Bijgewerkt op: 25 jan.


Een online nieuwsbrief is onmisbaar voor jou en je bedrijf. Wij vertellen je precies waarom!


What`s new? Een online nieuwsbrief is onmisbaar voor jou en je bedrijf. Wij vertellen je precies waarom!

Als virtueel assistenten laten we geen enkele kans voorbij gaan om jou op de hoogte te houden van onze werkzaamheden. Dat doen we onder andere via social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Een van onze favoriete middelen om ons enthousiasme en nieuws over To Assist te verspreiden, is via onze online nieuwsbrief. In dit blog vertellen we precies waarom een online nieuwsbrief een waardevolle toevoeging is voor jouw bedrijf en geven we tips om direct mee aan de slag te gaan. 

Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet? Dan kun je jezelf hier abonneren. 

Onmisbaar

Natuurlijk maken we dankbaar gebruik van social media, maar toch zijn we er van overtuigd dat een online nieuwsbrief onmisbaar is voor ieder bedrijf of organisatie. Zo`n drie of vier keer per jaar komen we virtueel bij je aankloppen in jouw inbox. Met het laatste nieuws over To Assist, ons aanbod of we bieden je bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen. 

Er zijn inmiddels zoveel andere manieren om jezelf online in de kijker te spelen. Waarom dan toch gebruik maken van een nieuwsbrief? Dat leggen we je uit. 

Om deze redenen wil jij een online nieuwsbrief verzenden: 

  • Een nieuwsbrief versterkt de band met jouw klanten. Zijn mensen nog geen klant, maar willen ze graag meer weten? Dan is de kans groot dat ze zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief om je in de gaten te kunnen houden. Er komt een moment dat ze in de nieuwsbrief precies dát voorbij zien komen waar ze naar op zoek zijn en op die ´contact`knop gaan klikken. 

  • Het verzenden van een online nieuwsbrief zorgt voor meer verkeer naar jouw website of social media kanalen. Wanneer je een nieuwsbrief opstelt, is het zaak om de juiste links zorgvuldig bij de berichten te zoeken. Je wilt geen kansen voorbij laten gaan om mensen te laten doorklikken naar jouw website. 

  • Je volgers worden weer even aan jou herinnerd. Of ze nu willen of niet: iedere week, maand, of een paar keer per jaar valt jouw nieuwsbrief en daarmee jouw (bedrijfs)naam door hun digitale brievenbus. 

  • Je wilt jouw volgers graag iets vertellen, ze inspireren of iets meegeven. Jij geeft bijvoorbeeld waardevolle tips, uitleg of deelt een persoonlijk verhaal. Een online nieuwsbrief is hier de uitgelezen kans voor. 

  • Doordat je waardevolle extra informatie deelt, wordt nogmaals duidelijk dat jij dé expert bent op jouw vakgebied. 


Nog niet overtuigd? Het verzenden van een nieuwsbrief is altijd een win-win situatie. Het kan wat tijd en energie kosten om een goede mailinglijst samen te stellen, te beheren en natuurlijk de inhoud van de nieuwsbrief te bepalen. Toch is het zonde om die kans onbenut te laten: een online nieuwsbrief is simpelweg onmisbaar! 

Wij ondersteunen je graag bij het opstellen en verzenden van een nieuwsbrief of mailing. Neem contact met ons op. 

Zelf aan de slag met een online nieuwsbrief? Onze tips: 

  • Probeer te zorgen voor continuïteit. Zo weten de mensen op jouw mailinglijst wat ze kunnen verwachten. Het is beter om met regelmaat vier keer per jaar te verzenden, dan een aantal keer achter elkaar en dan vervolgens een tijd niks te sturen. Zet bijvoorbeeld aan het begin van het jaar al in je agenda, wanneer je jouw nieuwsbrief wilt verzenden en plan daarbij meteen tijd in voor de voorbereidende werkzaamheden. 

  • Persoonlijke berichten zijn waardevol. Bedrijfsinformatie is eenvoudig op te zoeken op jouw website. Maar een nieuwsbrief biedt juist dé kans voor dat beetje extra; een kijkje achter de schermen, een persoonlijk verhaal of anekdote of tips vanuit jouw expertise.

  • Zorg voor een goede mailinglijst. Het is effectiever om 100 mensen een berichtje sturen die oprecht geïnteresseerd zijn, dan een tienvoud aan mensen op je mailinglijst te hebben die jouw nieuwsbrief ongeopend in hun mailbox laten staan.

Zou je best een virtuele nieuwsbrief willen (laten) verzenden, maar zie je er tegen op om hier tijd aan te besteden? Dan nemen we je deze taak graag uit handen. Neem hier contact met ons op om samen te bekijken hoe we jouw online nieuwsbrief kunnen realiseren.

Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening

Lianka Vermeulen en Hannie Aalbrechtse

T: +31 164 743 130

58 weergaven0 opmerkingen

Comentários


bottom of page