Wil je er zeker van zijn dat bepaalde werkzaamheden gewoon doorlopen tijdens jouw afwezigheid, dan is het inschakelen van een virtueel assistent hier een handige manier voor. Ben jij er even niet? De virtueel assistent is er voor jou!
Als ondernemer wil je het liefste dat alles vlekkeloos verloopt binnen jouw organisatie, zowel binnen het team als naar jouw klanten toe. Maar soms komen er dingen tussen en kun je zelf niet aanwezig zijn. Bijvoorbeeld door een welverdiende vakantie, een onvoorziene ziekte of je hebt tijdelijk andere prioriteiten. Een virtueel assistent kan taken overnemen en er zo voor zorgen dat het bedrijf soepel blijft (door) draaien. Of het nu gaat om het beantwoorden van e-mails, het bijwerken van de administratie of het aannemen van de telefoon; we zijn flexibel!
Een virtueel assistent als back-up
Wanneer jij niet beschikbaar bent, betekent dat niet dat jouw bedrijf stil moet staan. Een virtueel assistent biedt administratieve-, secretariele- en online ondersteuning.
Handige tips om een virtueel assistent te hebben als back-up:
Achterstallige taken: In jouw afwezigheid is de kans groot dat belangrijke taken blijven liggen en deadlines worden gemist, omdat er niemand is om ze uit te voeren of te coördineren. Een virtueel assistent kan dit opvangen en er voor zorgen dat er geen enorme hoeveelheid aan achterstallige taken ontstaat.
Flexibiliteit: Virtuele assistenten zijn flexibel in hun dienstverlening, waardoor je ze kunt inschakelen op momenten dat je ze het meest nodig hebt; of het nu gaat om een paar uur per week of fulltime ondersteuning of een eenmalige opdracht/project.
Expertise: Virtuele assistenten zijn vaak gespecialiseerd in verschillende vakgebieden, van administratie tot marketing en alles daartussenin, waardoor ze waardevolle expertise kunnen bieden.
Gemoedsrust: Met een virtueel assistent aan je zijde kun je met een gerust hart even afwezig zijn, wetende dat je bedrijf in goede handen is en dat taken worden afgehandeld zoals jij dat zou doen.
Persoonlijke ondersteuning: Een virtueel assistent kan niet alleen professionele taken uitvoeren, maar ook persoonlijke ondersteuning bieden, zoals het regelen van afspraken, boekingen en reisplanning. Zo heb jij meer rust om je te concentreren op wat echt belangrijk is voor jou.
Kostenbesparing: In vergelijking met het aannemen van een fulltime medewerker, kan het werken met een virtueel assistent kostenbesparend zijn, omdat je alleen betaalt voor de uren die daadwerkelijk worden gewerkt, zonder extra kosten zoals kantoorruimte of apparatuur. En ben jij afwezig, dan draait de zaak gewoon door, waardoor je geen klanten hoeft te verliezen. Handig!
Van start gaan met een virtueel assistent
Vind je het een prettig idee om te gaan samenwerken met een virtueel assistent, dan gaan we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen en hoe we onze samenwerking vorm gaan geven. We hanteren een werkwijze in 5 stappen.
De eerste kennismaking: tijdens een eerste gesprek bespreken we op welke manier we gaan samenwerken en wat je van ons mag verwachten. Jij vertelt ons wat jouw expertise is, welke werkzaamheden je allemaal doet en waar je best wat hulp bij kunt gebruiken.
Een persoonlijke offerte: we weten nu waar de knelpunten zitten en daar bieden we je een helpende hand voor. Binnen enkele dagen ontvang je een offerte, waarin per onderdeel (administratieve-, secretariële- of online ondersteuning) beschreven staat wat we voor jou gaan doen.
We gaan samenwerken: zodra jij akkoord geeft en je er klaar voor bent om de volgende stap te zetten, gaan wij aan het werk voor jou.
Betalingsafspraken: tijdens ons gesprek komt het meestal al ter sprake en anders lees je dit in de offerte en kun je kiezen, welke voorkeur je hebt voor de (maandelijkse) betalingen.
Feedback: wij vinden het heel belangrijk om ons te vertellen wat goed gaat, maar zeker wat anders moet of beter kan. Zo bouwen we aan een goede samenwerking en zorgen we voor groei.
Alles is er op gericht om jou te ondersteunen op de manier die voor jou goed voelt en volledig passend is voor jouw bedrijf. Beetje bij beetje ga je (meer) zaken loslaten, zodat jij je helemaal kan richten op jouw expertise of om er even tussen uit te kunnen. Ben jij er niet? Wij zijn er voor jou!
Wil je met ons samenwerken? Neem contact met ons op!
Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening
Lianka Vermeulen en Hannie Aalbrechtse
W: www.tagd.nl
E: info@tagd.nl
T: +31 164 743 130
#toassist #outofoffice #ondernemer #virtueelassistent #VA #PA #samenwerking #zeeland #westbrabant #ondernemen #ondersteuning
Comments