top of page
Zoeken
Foto van schrijverTo Assist Grenzeloze Dienstverlening

Geen tijd, of geen prioriteit?


Geen tijd of geen prioriteit? To Assist, Grenzeloze Dienstverlening

We horen het ondernemers zo vaak zeggen: "Ik heb gewoon geen tijd." En toegegeven, we maken onszelf er ook schuldig aan :-) Maar is dat wel helemaal waar? Of geven we bepaalde taken gewoon geen prioriteit? Want laten we eerlijk zijn, als iets écht belangrijk is, dan maken we er wel tijd voor!


Aan de ideeën ligt het vaak niet; je hoofd zit er vol mee!


Nieuwe producten of diensten lanceren binnen je bedrijf, je website een make-over geven, je social media kanalen helemaal op orde brengen... De lijst lijkt eindeloos. Maar waar blijft de tijd om al die plannen ook daadwerkelijk uit te voeren?


We hebben allemaal evenveel tijd

Ook al zouden we graag meer uren hebben op een dag, iedereen krijgt precies evenveel tijd. De kunst zit hem in het efficiënt managen ervan. Door prioriteiten te stellen en je tijd effectief in te delen, maak je tijd vrij voor de dingen die echt belangrijk voor je zijn.


De vraag is dus niet óf je de tijd hebt, maar waar je die tijd aan besteedt. Ben je continue bezig met brandjes blussen, dan blijft er weinig ruimte over voor proactieve werkzaamheden en het realiseren van je ideeën. Dus als we zeggen dat we geen tijd hebben voor dat nieuwe project, betekent dat misschien wel dat het niet hoog genoeg op ons prioriteitenlijstje staat.


Zo stel je prioriteiten: 5 tips van een virtueel assistent

Als virtueel assistenten werken we voor verschillende klanten, met uiteenlopende programma's en soms op andere locaties. Het is dus voor zowel ons als de klant, van belang dat we onze tijd slim benutten.


Hoe we prioriteiten stellen als ondernemer en als virtueel assistent, daar schrijven we graag over.


Daarom 5 tips van ons als virtueel assistent:


Zo deel je jouw tijd slim in

Allereerst is het belangrijk om je doelen helder te hebben. Wat wil je bereiken met je bedrijf? Welke ideeën dragen bij aan die doelen? Vervolgens kun je een plan maken en taken prioriteren.


Welke taken zijn het belangrijkst, welke kunnen even wachten en zijn er werkzaamheden die je kunt automatiseren? Wees dan niet bang om hulp in te schakelen.


Ben je benieuwd hoe ik je kan helpen om meer uit je tijd te halen? Neem contact op!


Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening

Hannie Aalbrechtse

T: +31 164 743 130



26 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page