Waarom wij gestart zijn als virtueel assistent: het begin van To Assist
- To Assist Grenzeloze Dienstverlening
- 5 sep 2022
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 27 jun

Time flies when you are having fun - dit clichƩ kunnen wij volledig beamen. To Assist bestaat inmiddels alweer dik zes jaar! En wat zijn we trots, hoe we onszelf de afgelopen jaren hebben ontwikkeld: als bedrijf, als team, als virtueel assistent en persoonlijk.
Het begon zes jaar geleden, na ruim een half jaar voorbereiding voorzichtig met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel, een website, een eerste blog en een aantal opdrachtgevers in combinatie met een vaste baan en reizend door Europa. Vanaf 2018 werken we beiden fulltime voor To Assist en hebben we onlangs een virtueel assistent mogen toevoegen aan ons team.
Hoe maakten wij de keuze om aan de slag te gaan als virtueel assistent? En op welke manier zorgen we voor een gezonde groei van ons bedrijf? Tijd voor een terug- en vooruitblik!
Aan de slag als virtueel assistent
Een nieuw bedrijf opstarten is niet eenvoudig, maar wel een geweldige uitdaging! Dat zijn we met veel energie en enthousiasme aangegaan. We gaven ons bedrijf vorm, gingen aan de slag met onbekende programma`s en leerden onszelf nieuwe vaardigheden aan als virtueel assistent. Dit ging niet zonder vallen of opstaan: meer dan eens liep een opdracht niet direct zoals we wilden, maar deze āleermomentenā vormden waardevolle lessen. Bovendien zijn we als virtueel assistent goed in omdenken en oplossen.
Ieder jaar zijn de doelen vastgesteld voor ons To Assist en deze nemen we serieus. Zo hebben we steeds een stapje vooruit kunnen doen en onszelf kunnen ontwikkelen als virtueel assistent. In de loop van de tijd hebben we onze vaardigheden en diensten steeds kunnen uitbreiden. Ons vertrouwen als professionals is gegroeid en daarmee het aantal opdrachtgevers en de omvang van ons bedrijf.
De toekomst van To Assist
Zoals we de afgelopen jaren hebben gewerkt gaan we verder: met veel enthousiasme, energie en af en toe een pas op de plaats. We zijn als team open en eerlijk naar elkaar toe en naar onze opdrachtgevers: ook wanneer iets misschien niet zo lekker loopt. We zijn trots dat we er een teamlid bij hebben, die ons de extra handen geeft. Best spannend in het begin. Precies voelen en ervaren, wat al onze klanten zelf ervaren als we starten met de samenwerking. Het geeft je zoveel ruimte en lucht om nieuwe uitdagingen op te pakken, inzichten te geven en vergeet niet, dat we ook van elkaar leren.
Wat ons betreft mag het team verder groeien, zodat we nog meer klanten kunnen ondersteunen en opdrachten kunnen uitvoeren. Kom maar op!
Een ding is zeker: we hebben geen dag spijt gehad van de beslissing om te starten met To Assist, Grenzeloze Dienstverlening. De wereld ligt voor ons open als virtueel assistent. Zolang we ons werk met plezier uitvoeren, is the sky the limit!
Heb je behoefte aan ondersteuning zodat jij je kunt focussen op wat Ć©cht belangrijk is? Of het nu gaat om administratie, secretariĆ«le taken of online ondersteuning ā ik denk graag met je mee.
Met vriendelijke groet,
Hannie Aalbrechtse
To Assist, Grenzeloze Dienstverlening
š +31 164 743 130
š§ info@tagd.nl
šĀ www.tagd.nl
Opmerkingen