Door de diversiteit aan werkzaamheden en klanten is het belangrijk dat we altijd alert zijn, focus houden en blijven ontwikkelen. Genoeg uitdagingen dus voor een virtueel assistent.
De belangrijkste uitdagingen van een virtueel assistent
In ons vak zijn we elke dag voor een aantal klanten aan het werk, we zijn met verschillende werkzaamheden bezig en we maken gebruiken van diverse programma’s en tools. Dat is afwisselend en dat houdt ons werk spannend. Dit betekent ook, dat er genoeg uitdagingen zijn. Soms maken we er met elkaar een grapje over, als het ons weer gelukt is, als we wat hobbels hebben moeten nemen en tot de conclusie komen: dit was leermoment nr…..
Er zijn en blijven genoeg uitdagingen in onze branche, waarbij we ervoor zorgen dat we de ondernemer ondersteunen met de werkzaamheden die op dat moment nodig zijn. De 3 belangrijkste uitdagingen van een virtueel assistent zijn:
De uitdaging voor bestaande klanten We werken ondertussen voor een mooie, ambitieuze klantengroep. De meeste samenwerkingen lopen al voor een langere periode, waardoor we elkaar en het bedrijf van de ondernemer steeds beter kennen. Het blijft heel belangrijk om continue scherp te blijven, ervoor te zorgen dat de taken op tijd klaar zijn en we de focus blijven houden. We zijn streng en kritisch en we moeten van onszelf onze kernwaarden blijven garanderen en er 24/7 zijn voor onze klanten.
De uitdaging bij een nieuwe klant Als een ondernemer het besluit neemt om werkzaamheden uit te besteden en met ons in contact is gekomen, is dit een behoorlijke stap. Dit geldt voor beide partijen, hoewel wij dit als virtueel assistent anders ervaren als de ondernemer zelf. Het durven loslaten van een aantal taken, werk overdragen inclusief alle bijkomende inloggegevens, documenten, bankpassen (als dit nodig is voor de opdracht) heeft alles te maken met vertrouwen. Dit moet je samen opbouwen en het moet groeien. De uitdaging bij de start van een nieuwe samenwerking is dat we elkaar begrijpen, dat de verwachtingen over en weer duidelijk zijn en dat wij het, als virtueel assistent ook waarmaken.
De uitdaging van een nieuwe opdracht Het aannemen van een nieuwe opdracht. Door onze veelzijdigheid qua werkzaamheden op het gebied van administratieve, secretariële en online ondersteuning is ons pakket behoorlijk uitgebreid. Met als voordeel dat we een flinke dosis ervaring hebben, maar we kunnen zeker niet alles. We zeggen ook altijd ‘Wij hebben niet alle expertise in huis en we willen ook niet alles kunnen’. Als een potentiele klant en/of een bestaande klant ons benadert voor een nieuwe opdracht, denken we daar goed over na. Past het binnen ons bedrijf, is er ruimte voor en gaan we dit volledig zelf doen. Ook een virtueel assistent kan echt niet alles! Niet alleen is To Assist een team, maar we hebben daarnaast een team om ons heen gecreëerd, om mee samen te werken. Op deze manier kunnen we jou als klant 100% ontzorgen, waarbij wij eindverantwoordelijke blijven voor alle werkzaamheden. Wij staan open voor het onbekende en gaan graag nieuwe uitdagingen aan.
De voordelen van een uitdaging
Door elke keer opnieuw nieuwe uitdagingen aan te gaan, blijven we ontwikkelen en zien we een groei binnen onze onderneming en in de business van onze klanten. Dat is één van de belangrijkste onderdelen van een virtueel assistent. Plezier hebben in het werk, klanten ondersteunen, samenwerken en met elkaar groeien. Ga jij ook de uitdaging aan?
Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening
Lianka Vermeulen en Hannie Aalbrechtse
W: www.tagd.nl
E: info@tagd.nl
T: +31 164 743 130
Comments