Zoeken
  • To Assist Grenzeloze Dienstverlening

Structuur in de werkwijze en werkprocessen

Bijgewerkt: 30 aug 2019


Structuur in werkprocessen

De zomerweken zijn een perfect moment om de werkprocessen te verbeteren, aan te vullen en te optimaliseren. Kortom tijd voor structuur en procesoptimalisatie.


In je bedrijf doe je dingen zoals je dat gewend bent, maar kijk je er wel eens kritisch naar?


  • Heb ik het goed ingericht?

  • Als ik werkzaamheden overdraag aan (eventuele) medewerkers, weten ze dan hoe het moet?

  • Is het werkproces eenduidig en wordt het door iedereen op dezelfde wijze uitgevoerd?

Enkele vragen, waar je op zijn tijd aandacht aan moet geven. Het is een taak op zich om dit structureel te doen. Het is niet alleen belangrijk om je processen goed vast te leggen, zodat iedereen dit kan raadplegen als het nodig is. Misschien kun je zelfs bepaalde processen laten vervallen, omdat het geen toegevoegde waarde heeft om dit nog langer te doen. Sinds mei 2018 is de AVG van kracht. In de privacyverklaring heb je als onderneming vastgesteld hoe lang je bepaalde gegevens van klanten bewaart. Dat betekent dat je dit ook op moet volgen en moet hanteren zoals je dit communiceert. 


Procesmanagement is continu verbeteren


Wil je als bedrijf groei realiseren dan is het managen van de processen een vast onderdeel van jouw business. Het moet geen doel op zich worden, maar wel iets dat met enige regelmaat op de agenda moet staan. 


Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening heeft de (weinige 🤩) rustige momentjes deze zomer benut om de processen tegen het licht te houden. Dit hebben we gedaan door letterlijk onze processen onder de loep te leggen. Eerlijkheidshalve bekennen we, dat wij ook liever voor onze klanten werken. Toch heeft het ons weer nieuwe inzichten gegeven en nieuwe ideeën gebracht. We hebben verbeteringen doorgevoerd, meer structuur aangebracht, online tools aangeschaft of geüpdatet. Zo hebben we in ons vorige blog (Een virtueel assistent met een kantoor) geschreven over een nieuwe dienst. Grondig onderzoek en het proces van a tot z doornemen heeft ons inzicht gegeven. De conclusie is; de nieuwe dienst wordt nog niet gelanceerd. Zodra alle lichten hiervoor op groen staan hoor je het van ons! Toch weer bijzonder om dit te ervaren. Denken dat je goed bezig bent (dat zijn we ook) maar het kan altijd beter en efficiënter. 


Wil jij ook meer structuur en overzicht in jouw processen


Hannie en Lianka nodigen je uit op het kantoor in Halsteren. We nemen je bedrijf onder de loep, we scannen de processen en laten je weten waar wij onder andere verbeteringen zien en structuur kunnen aanbrengen in jouw processen. Lijkt het je wat? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon en we maken graag tijd voor je!

Wij zijn er voor jou! 


Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening


Lianka Vermeulen Hannie Aalbrechtse W: www.toassistgrenzelozedienstverlening.nl E: info@toassistgrenzelozedienstverlening.nl T:+31 6 25171411


#ondersteuning #groei #virtueleassistenten #samenwerken #administratie #secreatieel #onlineondersteuning #mkb #zzp #ondernemen #eigenbedrijf #zakenvrouw #ondernemerschap #ondernemers #onderneming #ondernemendevrouwen #persoonlijkeassistent #va #pa #business #businesssupport #processen #structuur

55 keer bekeken

- Halsteren (West-Brabant)

- Heinkenszand (Zeeland)

T: +31 164 743130

E: info@tagd.nl

KvK: 65417992

Btw nummer: NL856103871B01

OVER ONS

PAGINA'S

CONTACT

Het team - virtuele assistenten - staat voor topkwaliteit!

Wij helpen je graag bij

administratieve -, secretariële en online ondersteuning. Werken op afstand, maar toch dichtbij. We komen de afspraken na en leveren de werkzaamheden binnen de vooraf gestelde tijdsperiode af. 

- Team

- Diensten

- Tarieven

- Portfolio

- Blog

- Checklist: Virtueel assistent

- Algemene voorwaarden

- Privacyverklaring

©  Copyright 2016-2020 To Assist, Grenzeloze Dienstverlening

  • Facebook - To Assist
  • LinkedIn - To Assist
  • YouTube - To Assist