top of page
Zoeken

Check en dubbelcheck; zo zorgen we voor een soepel proces

Foto van schrijver: To Assist Grenzeloze DienstverleningTo Assist Grenzeloze Dienstverlening

Check en dubbelcheck

Na jarenlange samenwerking als collega's en met onze klanten, kennen we elkaar door en door. Soms vullen we elkaar zelfs aan zonder concrete instructies. Omdat we elkaar niet willen storen of gewoon lekker door willen werken. Maar ook al zijn we goed op elkaar ingespeeld, we kunnen niet alles van elkaar weten. Daarom doen we bij twijfel liever voor een extra check én een dubbelcheck.


Zo zorgen we voor een soepel proces, een fijne samenwerking en een vlotte doorstroom van de werkzaamheden.


We nemen niet aan dat we alles weten

Als virtueel assistent zijn we proactief en voortvarend bij het uitvoeren van werkzaamheden en we denken graag mee met de klant. Maar we nemen nooit zomaar aan dat we iets weten.

Stel je voor dat we een nieuwsbrief op het verkeerde moment verzenden, gegevens van klanten verkeerd invoeren of onjuiste informatie doorgeven!


Natuurlijk blijven we mensen en krabben we onszelf soms achteraf achter de oren, dat zijn de leermomenten. Maar het streven is: Alles in 1 x goed! We willen zeker weten dat we de opdracht correct uitvoeren, dus we vragen door en checken bij de klant en/of als collega's bij elkaar als iets niet helemaal duidelijk is.


Dubbelcheck vanaf de start

Gaan we aan de slag met een nieuwe opdracht? Dan zijn er bepaalde aandachtspunten die vanaf de start helder moeten zijn.


  • We stellen gericht vragen tot we 100% zeker weten wat de opdracht precies inhoudt​​​​​​​.

  • We geven duidelijk aan wat de verwachtingen zijn tussen ons als virtueel assistent en de klant.

  • We zorgen ervoor dat alle relevante bestanden en inloggegevens met elkaar gedeeld zijn.

  • We checken welke programma's er nodig zijn bij het uitvoeren van de opdracht.

  • Gaat het om een nieuwe samenwerking? Dan maken we afspraken over de manier waarop we contact houden en op welke momenten, zoals de klant dit het liefste doet (telefonisch, via e-mail of een online call).


Beter een extra check, dan fouten herstellen

Is alles helder? Dan gaan we aan de slag! We willen elkaar niet onnodig storen, maar weten ook dat goede communicatie essentieel is. Het kost vaak minder moeite om bij twijfel een extra check uit te voeren, dan later een fout te moeten herstellen. Deze manier van werken zorgt ervoor, dat het proces vloeit en de werkzaamheden stromen. Met een tevreden klant als resultaat. Daar doen we het voor!


We kunnen jou ook ondersteunen bij secretariele, administratieve en online werkzaamheden.


Het team van To Assist, Grenzeloze Dienstverlening

Hannie Aalbrechtse

T: +31 164 743 130




Comments


bottom of page